مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-18اقتصادي

پانزی؛ شگردی جدید برای کلاهبرداری


امروزه بسیاری افراد و حتی صرافی های ارز دیجیتال با ایده هایی کلاهبردارانه که به طرح پانزی مشهور است، با وعده سودهای بسیار هنگفت و وسوسه انگیز اقدام به جذب سرمایه افراد مبتدی می کنند.

- امروزه بسیاری افراد و حتی صرافی های ارز دیجیتال با ایده هایی کلاهبردارانه که به طرح پانزی مشهور است، با وعده سودهای بسیار هنگفت و وسوسه انگیز اقدام به جذب سرمایه افراد مبتدی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فلسفه اصلی رمزارزها مبتنی بر تمرکززدایی است به این معنا که فضایی نوین را در حوزه پولی و سایر حوزه ها تصویر می کند که به جای آنکه یک مرکز مبدأ اعتماد مردم مانند نهادهایی همچون بانک های مرکزی داشته باشیم، جایگزین آن و برمبنای آنچه مردم به آن اقبال دارند، ارزشی ارائه شود.

اما با توسعه فناوری و استفاده گسترده از اینترنت، جرایم سایبری نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته است، از این رو لازم است که مردم نحوه مواجهه با آن را بدانند تا در دام سودجویان این فضا گرفتار نشوند.

جرایم بر پایه رمز ارزها شامل کلاهبرداری، سرقت، تقلب، پول شویی و فعالیت های غیرقانونی دیگر است و مهمترین شگردهای کلاهبرداری در این حوزه؛ طرح های پانزی برای کلاهبرداری صرافی های آنلاین ارز دیجیتال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پانزی؛ شگردی جدید برای کلاهبرداری

پانزی؛ شگردی جدید برای کلاهبرداری