مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-04اقتصادي

عربستان: تقاضای جهان برای محصولات پتروشیمی 50 درصد رشد می کند


وزیر انرژی عربستان با تاکید بر اینکه گریزی از پتروشیمی ها نیست، گفت که تقاضای جهان برای محصولات پتروشیمی تا سال 2024 ، 50 درصد رشد خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از وبگاه مباشر ، عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان پیش بینی می کند که بخش پتروشیمی در دنیا با رشد بیش از 50 درصدی تا سال 2040 به حدود 1200 میلیون تن در سال برسد.

وزیر سعودی این اظهارات را طی سخنانی در هفدهمین نشست کنفرانس سالانه(جیبکا) انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس (GPCA) که در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد، بیان داشت.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: بر اساس گزارش های بازار، پیش بینی می شود صنعت پتروشیمی جهان تا سال 2024 بیش از 50 درصد رشد داشته باشد و به حدود 1.

2 تریلیون تن در سال برسد که این امر منجر به افزایش بیش از 60 درصدی تقاضا برای هیدروکربن ها به عنوان مواد خام یا مواد شیمیایی اساسی نفت مانند اتیلن و پروپیلن می شود.

وی تاکید کرد: پتروشیمی ها هستند تا بمانند و بخش هیدروکربن به درآمدزایی و تولید پول برای سرمایه گذاران ادامه خواهد داد, بنابراین، از دوستانی که در مورد انتقال انرژی صحبت می کنند، می خواهم که با داده هایی که در دست دارند و واقعیت هایی که امروز و دهه های آینده پیش رویشان است، زندگی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان: تقاضای جهان برای محصولات پتروشیمی 50 درصد رشد می کند

عربستان: تقاضای جهان برای محصولات پتروشیمی 50 درصد رشد می کند