مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 11:202023-11-29سياسي

برگزاری مانور زلزله های بزرگ مقیاس


رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، برگزاری مانور زلزله های بزرگ مقیاس هر 5 یا 10 سال آنهم در مناطقی که جمعیت زیادی از مردم درگیر زلزله می شوند را پیشنهاد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسن بازیار در مراسم بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور ساعت 10 صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد، اظهارکرد: تجریه زلزله ترکیه به ما آموخت که توجه به مشارکت عموم مردم در زمان وقوع حادثه بسیار مهم است و بدون این امر تلفات ناشی از زلزله به شدت و بی مورد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است تمهیداتی شود که مردم عادی و خارج از سازمان های اداری در بحث زلزله مشارکت داشته باشند و بدانند وقتی زلزله بزرگی اتفاق افتاد چه اقداماتی باید انجام شود.

در این زمینه باید همانند مانور زلزله سالیانه مانورهای بزرگ برای زلزله های بزرگ در منطقه ای که احتمال می دهیم آنجا جمعیت زیادی از مردم درگیر زلزله می شوند را به صورت پنج یا 10 ساله تدارک ببینیم و مردم را آموزش دهیم.

رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تصریح کرد: اساسا برای وقوع زلزله مثل همه پدیده های دیگر نیاز به تمهیداتی داریم که بخشی از این اقدامات برای کاهش خطرات زلزله از نوع نرم افزاری است که شامل آمادگی مدیریت وقوع بحران می شود ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مانور زلزله های بزرگ مقیاس

برگزاری مانور زلزله های بزرگ مقیاس