مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 15:212023-11-22پزشكي

خون بندناف نوازد منبع مهم سلول های بنیادی است


مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور گفت: خون بندناف نوزاد هنگام تولد، منبع مهم سلول های بنیادی است که در اکثر زایمان ها به عنوان زباله دور انداخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد مرتضی ضرابی صبح امروز در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل اهمیت خون بندناف یک روز در تقویم به این نام اختصاص داده شده است تا اهمیت آن برای کشورهای دنیا مشخص شود.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان کشور ادامه داد: بانک سلول های بنیادی موضوعی است که در چند سال گذشته مورد توجه دانشمندان دنیا از جمله کشور ایران قرار گرفته است.

وی افزود: سلول های بنیادی، سلول های اولیه ای است که باعث تشکیل جنین می شود و وقتی فرد بالغ می شود همین سلول ها عملیات ترمیم سازی را آغاز می کنند.

ضرابی اضافه کرد: خون بندناف هنگام تولد نوزاد، یکی از منابع سلول های بنیادی است که در اکثر زایمان ها به عنوان زباله دور انداخته می شود اما اگر توسط کارشناس بانک خون جمع آوری و نگهداری شود، می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های خونی کاربرد داشته باشد.

تا چه زمانی خون بندناف نوزاد نگهداری می شود؟ وی عنوان کرد: خانواده هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند، می توانند به سامانه بندناف خون مراجعه کنند و بعد از پرداخت هزینه، و حضور کارشناس در بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون بندناف نوازد منبع مهم سلول های بنیادی است

خون بندناف نوازد منبع مهم سلول های بنیادی است