مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 19:112023-11-29بين الملل

روسیه: اسراییل به کنوانسیون منع جنگ افزارهای شیمیایی بپیوندد


روسیه ضمن ابراز نگرانی از احتمال استفاده اسراییل از سلاح های شمیایی از این رژیم خواست هر چه سریعتر «کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی» را تصویب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بینن الملل خبرگزاری فارس، الکساندر شالگین ، نماینده روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی امروز چهارشنبه (9 آذر/29 نوامبر) از احتمال استفاده اسراییل از سلاح های شیمیایی ابراز نگرانی کرد.

شالگین که در بیست و هشتمین جلسه همایش کشورهای عضو این سازمان حضور داشت گفت روسیه از گزارش های رسانه ای در این خصوص نگران است و به همین دلیل از اسراییل خواسته هر چه سریعتر کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی را به تصویب برساند.

اسراییل در کنار سه کشور مصر، کره شمالی و سودان طرف هایی هستند که هنوز کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی را به تصویب نرسانده اند.

فرناندو آریاس ، دبیر کل سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی هم پیش از این از احتمال استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی در درگیری های میان اسراییل و حماس ابراز نگرانی کرده بود.

رضا نجفی ، مهاون نماینده وزیر خارجه ایران در امور حقوقی و بین المللی هم روز دوشنبه از این سازمان خواسته بود به تحقیق درباره گزارش ها در خصوص احتمال استفاده اسراییل از گاز اعصاب در تونل های تحت کنترل حماس د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: اسراییل به کنوانسیون منع جنگ افزارهای شیمیایی بپیوندد

روسیه: اسراییل به کنوانسیون منع جنگ افزارهای شیمیایی بپیوندد