مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 14:102023-11-30پزشكي

خطر بی خوابی را به این دلیل جدی بگیرید!


تحقیقات بیش از هر زمانی تایید کرده که «خواب» برای سلامتی ضروری است و کمبود خواب یک عامل مهم در ابتلا به بیماری های مختلف است.

- بر اساس سه مطالعه ای که نتایج آن به تازگی منتشر شده، کمبود مزمن خواب پیامدهای مستقیمی بر فیزیولوژی بدن انسان دارد و بر سیستم قلبی عروقی و مغز ما تأثیر می گذارد.

اگر به شما بگویند که بهترین سلاح شما برای جلوگیری از ابتلا بیماری های مزمن بالش شماست، چه فکر می کنید؟ اکنون تحقیقات بیش از هر زمانی تایید کرده که خواب برای سلامتی ضروری است و کمبود خواب یک عامل مهم در ابتلا به بیماری های مختلف است.

به عنوان مثال، مطالعه ای که در سال 2022 میلادی روی 7 هزار نفر انجام شد، نشان داد خوابِ کمتر از پنج ساعت در شب، خطر ابتلا به چند بیماری مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان را 30 تا 40 درصد افزایش می دهد و بدتر این که، خطر مرگ و میر در افرادی که کمتر از پنج ساعت می خوابیدند، 25 درصد بیشتر از افرادی است که دست کم دو ساعت بیشتر در شب می خوابند.

در کودکان نیز خواب کمتر از 9 ساعت، قبل از همه پیامدهایی روی سطح شناختی آنها دارد.

پژوهش های اخیر همچنین نشان داد که چگونه استراحت شبانه، از مغز و سیستم قلبی-عروقی ما محافظت می کند و در مقابل، کمبود خواب باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در رگ های خونی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بی خوابی را به این دلیل جدی بگیرید!

خطر بی خوابی را به این دلیل جدی بگیرید!