مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 13:152023-11-22ورزشي

هورالعظیم و گاوخونی که سهل است؛ دریاچه مصنوعی تهران هم حقابه ندارد!


وضعیتی که منحصر به این دریاچه نیست و با کمال تعجب، در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی هم دیده می شود؛ دریاچه ای که قهرمانان برخی رشته های ورزشی مانند قایقرانی در آن تمرین می کنند و این اواخر به قدری تراز آبی آن کاهش یافته بود که با وساطت و رایزنی 2 وزیر کابینه(!) .

- شاید عجیب به نظر برسد، اما موضوع حقابه آنقدر در کشورمان جا نیفتاده و مهجور است که در حفظ دریاچه مصنوعی هم مشکل داریم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این را می شود از نطق پیش از دستور سوده نجفی، یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورا دریافت که با اشاره به بازدید وی از منطقه 22 شروع شد و شامل نکات تامل برانگیزی بود؛ از تخلیه فاضلاب یک برج در زمین های خالی اطراف و شکل گیری باتلاقی خطرناک در آنجا تا کاهش شدید سطح آب دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر).

در نتیجه عدم اختصاص حقابه به این دریاچه مصنوعی از رودخانه کن، سطح آب آن آنقدر کاهش یافته که این عضو شورا در خصوص آن هشدار داده و از آب منطقه ای خواسته که در تامین حقابه دریاچه، همکاری کند.

تقاضا برای توجه به پهنه آبی ویژه پایتخت که البته کاربری های متفاوتی دارد، اما به تاکید برخی کارشناسان، اگر احداث نشده بود، کیفیت هوای تهران در این سال ها وضعیت به مراتب بدتری را نشان می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورالعظیم و گاوخونی که سهل است؛ دریاچه مصنوعی تهران هم حقابه ندارد!

هورالعظیم و گاوخونی که سهل است؛ دریاچه مصنوعی تهران هم حقابه ندارد!