مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-02اجتماعي

جنگل دهه 70 «ورقستان» رزن احیاء می شود


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگزین از واکاری و احیاء جنگل 36 هکتاری روستای ورقستان خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگزین از واکاری و احیاء جنگل 36 هکتاری روستای ورقستان خبر داد.

ناصر محققی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جنگل دستکاشت 36 هکتاری روستای ورقستان مربوط به دهه 70 بوده که به منظور حفظ و احیاء، واکاری این جنگل جزو اولویت های امسال این منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری واکاری جنگل های دستگاشت گرمک، شاهنجرین و چورمق جزو برنامه خواهد بود، گفت: بادام، سرو و کاج، بنه، سنجد و داغداغان از جمله نهال هایی است که برای کشت در واکاری این جنگل ها پیش بینی شده است.

محققی افزود: دو شهرستان رزن و درگزین دارای 600 هکتار جنگل دستکاشت بوده که از این میزان، 450 هکتار مربوط به شهرستان رزن و 150 هکتار مربوط به شهرستان درگزین است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جنگل های دستکاشت این دو شهرستان از نوع بادام و گونه های جنگلی و غیرمثمر است، خاطرنشان کرد: همزمان با ️ پویش سراسری نهالکاری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سالروز شهادت سردار جنگل، میرزا کوچک خان جنگلی و به یاد 8000 شهید استان همدان این پویش نیز با حضور دوستداران طبیعت، سمن ها و دستگاه های اجرایی و جمعی از مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل دهه 70 «ورقستان» رزن احیاء می شود

جنگل دهه 70 «ورقستان» رزن احیاء می شود