مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:452023-11-22بين الملل

قزاقستان و بلاروس سند همکاری های نظامی در سال 2024 را امضا کردند


وزیر دفاع قزاقستان که برای شرکت در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی به «مینسک» سفر کرده ضمن انجام مذاکراتی با همتای بلاروسی خود، سند «همکاری های نظامی دو کشور در سال 2024» را امضا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه ، ژنرال  روسلان ژاکسیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان که برای شرکت در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی به مینسک سفر کرده ضمن انجام مذاکراتی با سپهبد ویکتور خرنین  همتای بلاروسی خود، سند همکاری های نظامی دو کشور در سال 2024 را امضا کرد.

در مراسم امضای سند مذکور که در خانه افسران مرکزی بلاروس برگزار شد، وزیر دفاع قزاقستان تاکید کرد: آستانه علاقه مند به حفظ صلح و گسترش همکاری ها برای تضمین امنیت در منطقه تحت مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی است.

خرنین نیز قزاقستان را یکی از شرکای اصلی سیاست خارجی بلاروس خواند و عنوان کرد که تعامل بین دولت ها و پارلمان های دو کشور به طور فعال در حال توسعه است.

وی همچنین افزود: 2 کشور هماهنگی قابل توجهی در راستای برنامه های سازمان های بین المللی، از جمله سازمان پیمان امنیت جمعی، کشورهای مستقل مشترک المنافع و سازمان همکاری شانگهای به ویژه در بخش نظامی آن دارند.

در پایان وزیر دفاع بلاروس تاکید کرد که روابط دو کشور در همه زمینه ها ماهیت استراتژیک متحدانه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزاقستان و بلاروس سند همکاری های نظامی در سال 2024 را امضا کردند

قزاقستان و بلاروس سند همکاری های نظامی در سال 2024 را امضا کردند