مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 20:452023-12-13بين الملل

دلیل موافقت عربستان با توافق گذار از سوخت های فسیلی


چه دلیلی سبب شد تا عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان به توافق گذار از سوخت های فسیلی کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل راضی شود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، چه شد که عربستان با پاسخ قطعا خیر به حذف سوخت های فسیلی، توافق  نشست پایانی کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در دبی را قابل قبول می داند؟ رویترز به نقل از یک منبع آگاه به دیدگاه های عربستان نوشت، توافق پایانی کنفرانس تغییرات آب وهوایی سازمان ملل (کاپ 28) قابل قبول است زیرا منو یی برای هر کشور فراهم می کند تا راه خود را برای گذار انرژی فراهم کند.

نمایندگان نزدیک به 200 کشور در این اجلاس توافق کردند، مصرف جهانی سوخت های فسیلی را برای مقابله با تغییرات آب وهوایی آغاز کنند که نشان دهنده پایان عصر نفت است.

بیش از 100 کشور برای ادبیات محکم حذف تدریجی استفاده از نفت، گاز و زغال سنگ لابی کردند اما با مخالفت شدید عربستان مواجه شدند که استدلال می کرد جهان می تواند گازهای گلخانه ای را بدون حذف سوخت های خاصی کاهش دهد.

وزیر انرژی عربستان حدود یک هفته پیش در مصاحبه با بلومبرگ، با اشاره به اینکه هیچ کدام از کشورهایی که از حذف تدریجی سوخت های فسیلی سخن می گویند، به آن اعتقاد ندارند، گفته بود: قطعا با این اقدام مخالف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل موافقت عربستان با توافق گذار از سوخت های فسیلی

دلیل موافقت عربستان با توافق گذار از سوخت های فسیلی