مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:202023-11-22فرهنگي

روایتگری از لنز دوربین های شکسته


موضوع جنگ میان اسراییل و فلسطین از جمله مواردی است که فیلم های سینمایی زیادی درباره آن ساخته نشده، در عوض سینمای مستند جور محافظه کاری و کم کاری سینمای بدنه و داستانی را کشیده و نقشی پویا و فعال در زمینه آنچه در این جغرافیا می گذرد، - ایفا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنچه در ادامه می خوانید گزارش روزنامه ایران درخصوص تصویر جنگ فلسطین با اشغالگری در سینمای مستند جهان است: مستند 5 دوربین شکسته (2011): عماد برنات و گای دیویدی 5 دوربین شکسته بدون اغراق از درخشان ترین آثاری است که درباره جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

موفقیت در جشنواره های مختلف جهانی از جمله ساندنس، امی، پوسان و آمستردام و نامزدی در اسکار سال 2011 تنها بخشی از دستاوردهای این مستند 90 دقیقه ای است که توسط یک کشاورز فلسطینی ساخته شده است.

برگ برنده 5 دوربین شکسته در وهله نخست، همین تصاویر بکر، واقعی و نابی است که توسط یک فرد عادی و درگیر این ماجرا گرفته شده است.

فیلم برخلاف آثار مشابه از تصاویر آرشیوی، خبری یا تکراری استفاده نکرده و هر آنچه در فیلم می گذرد ماحصل شجاعت و علاقه کشاورز فلسطینی در به تصویر کشیدن آنچه بر آنها گذشته، بوده است.

علاوه بر این تصاویر که حاصل روزهای متوالی فیلمبرداری است و با وجود ارزشمند بودن به خودی خود نمی توانستند مؤثر و تأثیرگذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتگری از لنز دوربین های شکسته

روایتگری از لنز دوربین های شکسته