مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:412023-12-16سياسي

رفع تصرف 614 هکتار از اراضی ملی و دولتی در حمیدیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از حمیدیه، شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان حمیدیه با مدیریت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان امروز برگزار و در خصوص تعیین تکلیف 12 فقره پرونده به مساحت 850 هکتار اراضی تصرف شده، تصمیم گیری شد.

رضا علی نسب دادستان حمیدیه در این جلسه با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح کاداستر با همکاری ادارات مربوطه، گفت: براساس بررسی های به عمل آمده، ریشه بسیاری از اختلافات ملکی مردم با دستگاه های دولتی، عدم تثبیت مالکیت املاک دولتی و ملی و عدم اجرای طرح کاداستر است و چنانچه طرح کاداستر سریع تر اجرا شود، از میزان تشکیل پرونده های فیمابین مردم و دستگاه های دولتی کاسته می شود و از اتلاف اموال بیت المال جلوگیری به عمل خواهد آمد.

دادستان حمیدیه با اشاره به تبعات اجتماعی و هزینه های سنگین اجرای برخی احکام رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی بر اساس شرح وظایف و اختیارات قانونی خود باید با برخورد پیشگیرانه و قانونی در بدو امر مانع ایجاد تصرفات و انجام ساخت و ساز های غیرمجاز شوند و درصورت مشاهده در آغاز تصرف این اراضی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید با اعمال نظارت به موقع از ساخت و ساز های غیرمجاز و درختکاری به منظور تصرف غیرقانونی جلوگیری کنند، تأکید کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 614 هکتار از اراضی ملی و دولتی در حمیدیه

رفع تصرف 614 هکتار از اراضی ملی و دولتی در حمیدیه