مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 14:052023-12-02پزشكي

دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حملات قلبی و سکته مغزی است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش 3 درصدی میزان مرگ و میر ناشی از دیابت بین سال های 2000 تا 2019 میلادی در جهان، این بیماری را عامل اصلی نابینایی، - ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش 3 درصدی میزان مرگ و میر ناشی از دیابت بین سال های 2000 تا 2019 میلادی در جهان، این بیماری را عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حملات قلبی، سکته مغزی و قطع اندام تحتانی عنوان کرد.

عباس رضاییان زاده امروز، 11 آذرماه گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی تخمین زده می شود حدود 422 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و بیشتر آن ها در کشورهایی با درآمد کم و متوسط زندگی می کنند.

وی با اشاره به روند افزایش پیوسته ابتلا به بیماری دیابت از نظر تعداد موارد و شیوع دیابت در چند دهه گذشته ادامه داد: در حال حاضر سالانه در حدود یک و نیم میلیون مرگ به دیابت نسبت داده می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش سه درصدی میزان مرگ و میر ناشی از دیابت بین سال های 2000 تا 2019 میلادی گفت: در سال 2019، دیابت و بیماری کلیوی ناشی از دیابت باعث مرگ دو میلیون نفر در جهان شد.

رضاییان زاده با بیان اینکه 48 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از دیابت قبل از 70 سالگی رخ داده می دهد، دیابت را عامل اصلی نابینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حملات قلبی و سکته مغزی است

دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حملات قلبی و سکته مغزی است