مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 12:052023-12-12فرهنگي

حضور نویسندگان افغانستان و تاجیکستان در جایزه جلال آثارشان را ماندگار می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزای دانشجو، یکی از کار هایی که برای ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی و ترویج و تشویق خلاقیت و پرورش استعداد های نسل جوان انجام می شود برگزاری رویدادها، - میرویس بلخی با بیان اینکه جایزه ادبی جلال آل احمد می تواند یک مرجع با اعتبار برای تشخیص و معرفی آثار نو و خلاقانه نویسندگانیِ حوزه زبان فارسی باشد، گفت: جایزه ادبی جلال آل احمد بسیار اهمیت دارد.

حضور یک نویسنده اهل افغانستان یا تاجیکستان یا ایران در این جایزه درواقع او و اثرش را به یک حوزه گسترده فارسی زبانان معرفی می کند.

در نتیجه من این حضور را حیاتی می دانم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزای دانشجو، یکی از کار هایی که برای ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی و ترویج و تشویق خلاقیت و پرورش استعداد های نسل جوان انجام می شود برگزاری رویدادها، جایزه ها و جشنواره های مختلف است که نقش مهمی را هم در تبلیغ، حفظ و نگهداری فرهنگ جوامع ایفا می کند.

برپایی جایزه ادبی جلال آل احمد نیز یکی از این فعالیت هاست که تاکنون 15 دوره برگزار شده و به معرفی آثار برتر در حوزه داستان بلند و رمان ، داستان کوتاه ، مستندنگاری و نقد ادبی پرداخته است.

برای نمایان ساختن اهمیت این جایزه با میرویس بلخی پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه و وزیر پیشین معارف در افغانستان، گفت وگویی انجام دادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور نویسندگان افغانستان و تاجیکستان در جایزه جلال آثارشان را ماندگار می کند

حضور نویسندگان افغانستان و تاجیکستان در جایزه جلال آثارشان را ماندگار می کند