مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-17بين الملل

روسیه: اوکراین شانس توافق بهتر را از دست داد


معاون نماینده روسیه در سازمان ملل دیمیتری پولیانسکی شنبه در اشاره به فرصت صلح در مذاکرات مارس 2022 استانبول که کی یف توافق را کنار گذاشت، گفت سران اوکراین شانس خروج مطلوب از درگیری را از دست داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جان صدها هزار نیروی اوکراینی، بهای توافق صلحی است که چند هفته بعد از آغاز جنگ امکان وقوع داشت اما به اذعان کی یف با مداخله غرب ممکن نشد.

حالا معاون نماینده روسیه در سازمان ملل دیمیتری پولیانسکی در اشاره به همین فرصت می گوید سران اوکراین شانس یافتن خروج مطلوب از درگیری با روسیه از دست داده اند؛ بنابرانی هر توافقی برای پایان دادن به درگیری نازل تر از توافقی خواهد بود که رییس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در مارس 2022 از آن خارج شد.

  این دیپلمات روس شنبه در پیامی در ایکس نوشت هر توافق احتمالی، اکنون منعکس کننده تسلیم آن (اوکراین) خواهد بود .

این اظهارات در حالی بیان شده که وزیر خارجه روسیه سرگیی لاوروف جمعه گفت چند رهبر غربی از طریق کانال های مختلف درخواست برای مذاکره با هدف پایان دادن به درگیری در اوکراین را مطرح کرده اند.

در عین حال، روایت رسانه های غربی درباره چشم اندازهای پیشروی اوکراین در حالی که مجوز کمک های نظامی بیشتر به کی یف در کنگره آمریکا معطل مانده، تیره و تارتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: اوکراین شانس توافق بهتر را از دست داد

روسیه: اوکراین شانس توافق بهتر را از دست داد