مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 13:452023-12-05بين الملل

آمریکا به دنبال ایجاد کریدوری امن برای کشتی های اسراییلی


وزارت خارجه آمریکا می گوید نماینده ویژه خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می فرستد تا با شرکای واشنگتن درباره تأمین امنیت دریانوردی گفت و گو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا، امروز (سه شنبه)، اعلام کرد تیم لندرکینگ نماینده واشنگتن در امور یمن طی هفته جاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد تا درباره ایجاد امنیت در دریای سرخ رایزنی کند.

براساس گزارش شبکه المیادین ، واشنگتن اشاره کرد لندرکینگ با گروهی از شرکای اصلی آمریکا در زمینه دریایی و ایجاد کریدوری امن برای باربری بین المللی تشکیل جلسه خواهد داد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه گفته بود واشنگتن با تعدادی از کشورها درباره ایجاد یک گروه در دریای سرخ در حال گفت و گو است.

از سوی دیگر، منابع اسراییلی خبر داده بودند تل آویو رسما از چند کشور از جمله انگلیس و ژاپن خواسته برای تضمین آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب گروهی دریایی تشکیل دهند.

این تحرکات بعد از حمله اخیر نیروی دریایی یمن به دو کشتی اسراییلی در دریای سرخ صورت می گیرد که طبق اعلام ارتش یمن یکی از آن ها با موشکی دریایی و دیگری با پهپادی دریایی هدف قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال ایجاد کریدوری امن برای کشتی های اسراییلی

آمریکا به دنبال ایجاد کریدوری امن برای کشتی های اسراییلی