«مد» معنی حجاب را تحت تاثیر قرار داده استحجاب و پوشش اسلامی تحت تاثیر کمپانی های مد غربی تغییر کرده است و معانی متعددی از حجاب در میان زنان مسلمان به وجود آمده است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار توانا؛ سیده زهرا آقاجانی پژوهشگر مطالعات اجتماعی در یادداشتی نوشت: هسته و معنای حجاب قدمتی چند صد ساله دارد و در طی سالیان متمادی که گروه های زیادی قصد تغییر آن را داشتند مقاومت کرده تغییر نکرده است. با این حال، در دهه گذشته تغییرات شگرفی در معنای منسوب به حجاب در میان زنان مسلمان به وجود آمده است. بر اساس نتایج تحقیقات، برخی استدلال می کنند که حجاب و پوشش باحیا تجاری شده است (خان، 2017)، مسلمانان شاهد این تجاری سازی هستند زیرا حجاب به طور بالقوه برای صنعت مد، تبدیل به بخشی از اهداف سودآور شده و مهاجرت، لیبرالیسم، بازاریابی رسانه های اجتماعی، گنجاندن زنان مسلمان در مدهای رایج و درآمدهای رایج از آن به نوعی به کالایی سازی و تجاری سازی حجاب کمک کرده است. علاوه بر این، استفاده از مدل های حجاب به عنوان ابزار تبلیغاتی برای بازاریابی محصولات، و همچنین استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی برای نمایندگی قشر باحجاب در فضای مجازی، بر این مساله افزوده است. نقش برندها و تبلیغات به ویژه در بازارهای متنوع یا از طریق رسانه های اجتماعی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |