مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:002023-12-04اقتصادي

70 درصد مخازن سدهای اردبیل خالی است


70 درصد مخازن سدهای استان اردبیل در حال حاضر خالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علی حیدری عصر یکشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت منابع آب اردبیل، اظهار کرد: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها در پاییز امسال، زنگ خطر کم آبی در مناطق مختلف استان اردبیل به صدا درآمده تا ما وضعیت نامناسبی را در تأمین منابع آب شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: مجموع ظرفیت سدهای استان 382 میلیون متر مکعب است که این ظرفیت به کمتر از نصف یعنی حدود 116 میلیون متر مکعب کاهش یافته و ما وضعیت نگران کننده ای را در تأمین آب شرب شهرها و روستاها شاهد هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت: با توجه به اینکه 70 درصد آب شرب اردبیل از سد یامچی تأمین می شود و 30 درصد مابقی نیز از چاه های عمیق در دشت اردبیل تأمین می شود، به دلیل کاهش بارندگی و پوشش برف در کوه های اطراف ما با وضعیت نگران کننده ای در سد یامچی به عنوان منبع اصلی روبه رو هستیم.

حیدری افزود: با کاهش 40 درصدی بارندگی ها نسبت به کوتاه مدت و 60 درصدی نسبت به بلند مدت جریان روان آب رودخانه های استان نیز با 60 درصد کاهش مواجه شده که این خطر تأمین منابع آب را به صورت پایدار افزایش داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأمین آب شرب مرکز استان با شرایط پیچیده ای روبه رو شد، مهاجرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مخازن سدهای اردبیل خالی است

70 درصد مخازن سدهای اردبیل خالی است