مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 20:552023-12-17اقتصادي

گازگرفتگی 38 نفر در استان فارس


از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد 38 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 76 درصد کاهش داشته است.

- رییس اورژانس فارس گفت: از ابتدای مهرماه امسال تعداد 38 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در استان گزارش و ثبت شده است.

محمد جواد مرادیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از شیراز با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا به اصطلاح گاز گرفتگی شایع ترین حوادث در فصول سرد سال به حساب می آید، اظهارداشت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد 38 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 76 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: علائم مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن به سرماخوردگی ساده شبیه است.

به دلیل کاهش اکسیژن، فرد دچار سردرد، گلودرد و درد در قفسه سینه، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک ها شده و در نهایت در صورت عدم خروج از فضای آلوده آسیب شدیدتر و بعضاً وارد کما خواهد شد.

مرادیان توصیه کرد: در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن، ضمن رعایت نکات ایمنی، ابتدا در و پنجره های محیط را باز کنید، فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید، یقه پیراهن و کمربند و لباس های تنگ افراد مسموم را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گازگرفتگی 38 نفر در استان فارس

گازگرفتگی 38 نفر در استان فارس