مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-13اقتصادي

ایده پژوهشگران ایرانی برای احداث مزرعه عمودی در آپارتمان


نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش در حال برگزاری است و یکی از پژوهشگران کشور طرح احداث مزرعه عمودی هیدروپونیک با استفاده از انرژی های نو را در این نمایشگاه ارائه کرده است.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور به مناسبت هفته پژوهش با شعار ملی پژوهش و فناوری پیشران رشد  تولید و مهار تورم در حال برگزاری است.

  معراج رجایی عضو هیأت علمی گروه دانشگاه فنی وحرفه ای یکی از پژوهشگران برتر کشور است که طرح خود را در این نمایشگاه ارائه کرده است.

رجایی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: موفق به دریافت گواهی طرح صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور تحت عنوان احداث مزرعه عمودی هیدروپونیک با استفاده از انرژی های نو شده ایم که توسط دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار یافته شده است.

رجایی به مزیت های این طرح اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح کار بین رشته ای حوزه مهندسی برق و مهندسی کشاورزی است به صورتی که سازه ای عمودی که روی آن، بستری برای قرار گرفتن گیاهان فراهم شده آبیاری و املاح مورد نیاز با توجه به نوع گیاه را به صورت هوشمند انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده پژوهشگران ایرانی برای احداث مزرعه عمودی در آپارتمان

ایده پژوهشگران ایرانی برای احداث مزرعه عمودی در آپارتمان