مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 09:102023-11-25اقتصادي

دردسرهای قانون صدور چک مصوب 97 برای دادگستری/ ورود پرونده 78 درصد افزایش یافت


رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران می گوید قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب 1397 سبب ایجاد دعاوی جدیدی در سیستم قضایی کشور شده که مجموع آن ها از تعداد پرونده های مطالبه وجه چک بیشتر است.

- رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران می گوید قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب 1397 سبب ایجاد دعاوی جدیدی در سیستم قضایی کشور شده که مجموع آن ها از تعداد پرونده های مطالبه وجه چک بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ربیع الله قربانی رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در رابطه با تاثیر اصلاح قانون چک در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اظهار کرد: صحبت های مطرح شده در رابطه با قانون جدید چک به این معنا نیست که این قانون تأثیر چندانی نداشته است و از لحاظ نوآوری ها کلاً بد و یا غیر کارآمد است، بلکه این قانون تأثیر چندانی در سیستم قضایی ایران با توجه به اهداف قانون گذار نداشته است، زیرا سبب کاهش مراجعه مردم به محاکم و کاهش تشکیل پرونده های قضایی نشده است.

وی ادامه داد: قانون گذار اهداف قانون جدید چک را در دو دسته تقسیم بندی کرده است؛ اول اینکه اهداف اقتصادی که سیاست گذاری آن با بانک مرکزی است و دوم اهداف قضایی که مسلماً متولی آن قوه قضاییه است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: از منظر مسائل اقتصادی، اینکه سخت گیری در صدور دسته چک توسط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای قانون صدور چک مصوب 97 برای دادگستری/ ورود پرونده 78 درصد افزایش یافت

دردسرهای قانون صدور چک مصوب 97 برای دادگستری/ ورود پرونده 78 درصد افزایش یافت