مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-12اقتصادي

چرا مجرمین اقدامات شیطان صفتانه را تکرار می کنند


برخی بر این باورند که با رهایی دادن یک مجرم و تسامح نسبت به او، او را به جامعه بازگردانده اند؛ درحالی که در واقع موجب افزایش جرأت و جسارت آن مجرم و سایر مجرمین نسبت به ارتکاب جرم در جامعه است.

-   این وکیل پایه یک دادستری درباره بازدارنده نبودن مجازات ها ارتکاب مکرّر جرم توسط اراذل و اوباش گفت: این موضوع دلایل متعدّد حقوقی، جرم شناسی، جامعه شناسی و اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: در جرایم علیه اموال یا در برخی جرایم مانند قاچاق کالا، علت ارتکاب مکرّر جرم می تواند مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد اما اوّلاً باید توجه داشت که مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی تمام علت نیست و ثانیاً در برخی دیگر از جرایم مانند جرایم علیه اشخاص یا جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی، دلایل اقتصادی و معیشتی از ضعیف ترین عوامل تکرار و اصرار بر ارتکاب جرم است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: از منظر حقوقی و با بررسی قوانین مختلف و با دقت در رفتار دستگاه قضایی، نتیجه می شود که دلایل بازدارنده نبودن برخی مجازاتها، و در موارد بیشتری عدم اعمال مجازات های قانونی از سوی دستگاه قضایی و تسامح و تساهل گسترده در صدور حکم و اجرای مجازات های قانونی و زیاده روی در توسل به نهادهای ارفاقی و ابزارهای معاف کننده یا کاهش دهنده مجازات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مجرمین اقدامات شیطان صفتانه را تکرار می کنند

چرا مجرمین اقدامات شیطان صفتانه را تکرار می کنند