مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 08:302023-11-22پزشكي

آمادگی 920 خانه و پایگاه بهداشت کرمانشاه برای غربالگری رایگان دیابت و فشارخون


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: افراد زیادی هستند که از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند؛ وقتی این دو بیماری به موقع شناسایی نشود به کلیه ها، - قباد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح غربالگری دیابت و فشارخون در استان کرمانشاه از نیمه دوم آبان ماه در استان آغاز شده و تا نیمه دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح غاربلگری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمامی افراد بالای 18 سال از نظر بیماری دیابت و تمام افراد بالای 40 سال از نظر فشارخون غربالگری می شوند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه شناسایی افراد مبتلا به فشارخون و دیابت را از اهداف این طرح دانست و تصریح کرد: افراد زیادی هستند که از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند؛ وقتی این دو بیماری به موقع شناسایی نشود به کلیه ها، قلب و اندام های حیاتی بدن آسیب می رساند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح افراد مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی و اطلاعات آن ها در سامانه سیب ثبت و به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند و درمان آن ها با هزینه های بسیار پایین شروع می شود.

محمدی با اشاره به فعالیت 640 خانه بهداشت و 280 پایگاه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت در استان، خاطرنشان کرد: از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی 920 خانه و پایگاه بهداشت کرمانشاه برای غربالگری رایگان دیابت و فشارخون

آمادگی 920 خانه و پایگاه بهداشت کرمانشاه برای غربالگری رایگان دیابت و فشارخون