مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 18:302023-12-13سياسي

اقامتگاه های بومگردی گیلان، میزبانان جشن های یلدایی


200 جشن یلدای گیلانی در اقامتگاه های بومگردی و سنتی و سایر تاسیسات با رویکرد گردشگری خوراک در استان برگزار می شود.

- ایسنا/گیلان مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت: 200 جشن یلدای گیلانی در اقامتگاه های بومگردی و سنتی و سایر تاسیسات با رویکرد گردشگری خوراک در استان برگزار می شود.

ولی جهانی امروز، 22 آذر در جمع خبرنگاران از برگزاری 200 جشن یلدایی گیلانی در اقامتگاه های بومگردی و سنتی استان خبر داد و اظهار کرد: آیین ها و سنت های ارزشمند ایران زمین در خود شور و نشاط دارد و می توان با برگزاری آن ها به اشکال مختلف این نشاط و شادابی را در جامعه تقویت کرد.

شب یلدا از جمله مراسم شادی است که با آیین های زیبا و دورهمی های خانوادگی و فامیلی لحظات لذت بخشی را برای مردمان در دنیای پرهیاهوی امروز فراهم می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان مهد فرهنگ و هنر است و در این شب نیز در شهرها و روستاهای استان با خوراکی ها و تنقلات مراسم های خاص برگزار می شود، افزود: با توجه به ثبت جهانی شب یلدا و لزوم برگزاری هر چه با شکوه ‎تر مراسم گرامیداشت این آیین کهن، اداره کل میراث فرهنگی گیلان با تشویق هتل ها، مراکز اقامتی و مجموعه های گردشگری به بزرگداشت آیین های یلدا در قالب برپایی جشنواره سفره های یلدایی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، موسیقی اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامتگاه های بومگردی گیلان، میزبانان جشن های یلدایی

اقامتگاه های بومگردی گیلان، میزبانان جشن های یلدایی