مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 09:212023-12-08بين الملل

دیوان کیفری بین المللی در جنگ غزه سیاسی عمل می کند؟


با وجود اینکه محافل بین المللی روی دیوان کیفری بین المللی برای تحقق عدالت نسبت به قربانیان جنگ غزه حساب باز کرده اند، مدت هاست این محکمه حقوقی دچار سیاست زدگی و برخورد آشکار تبعیض آمیز میان عاملان جنایت های مختلف شده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: پنج کشور عضو دیوان کیفری بین المللی (آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، کومور و جیبوتی) درخواستی برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارائه کردند و دیوان روند تحقیقاتش را در زمینه جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه که از هفتم اکتبر در جریان است، آغاز کرد.

دیوان پیش تر نیز در سال 2021 میلادی تحقیقاتی را در زمینه وضعیت فلسطین آغاز کرده بود که تاکنون نتیجه ای از آن به دست نیامده است.

طبق اساسنامه 1998 رم، هر کشور عضو می تواند پرونده ای را به دادستان ارجاع دهد که در آن یک یا چند جنایت که بررسی آن در صلاحیت دیوان باشد، بررسی شوند و از دادستان درخواست کند پرونده را با هدف تعیین اینکه آیا طرف یا طرف هایی باید متهم شوند، بررسی کند.

دیوان کیفری بین المللی به درخواست خانواده های صهیونیست اعلام کرد، کریم خان دادستان خود را به سرزمین های اشغالی اعزام کرده است، ولی به هیچ عنوان دیداری میان وی و خانواده ها انجام نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان کیفری بین المللی در جنگ غزه سیاسی عمل می کند؟

دیوان کیفری بین المللی در جنگ غزه سیاسی عمل می کند؟