مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 11:502023-11-28پزشكي

غربالگری یک میلیون و 220 هزار از همدانی ها در پویش سلامت


امروز پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون به صورت رسمی در استان همدان آغاز به کار کرد و یک میلیون و 220 هزار از جمعیت استان در این پویش غربالگری می شوند.

- ایسنا/همدان امروز پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون به صورت رسمی در استان همدان آغاز به کار کرد و یک میلیون و 220 هزار از جمعیت استان در این پویش غربالگری می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان سه شنبه 7 آذر در آیین آغاز این پویش، با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر حجم وسیعی از بیماری ها را به خود اختصاص داده اند، مطرح کرد: لازم است با ورود جدی تر به مقوله پیشگیری هم جامعه سالم تری داشته باشیم و هم سالمندی افراد با سلامتی و رفاه بیشتری همراه شود.

دکتر محمدمهدی مجذوبی ادامه داد: بیماری های قلبی، عروقی از مهمترین علل مرگ ومیر در جامعه محسوب می شوند و با اجرای این پویش، سلامتی جامعه بیش از پیش در این موضوعات تأمین می شود چرا که بیماری فشارخون شرایط را برای بروز بیماری های قلبی، عروقی فراهم می کند و سکته های مغزی نیز عمدتاً با علل زمینه ای مثل فشارخون ایجاد می شود بنابراین کنترل علل این بیماری ها می تواند از بروز آنها و تحمیل هزینه های مضاعف در آینده پیشگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری یک میلیون و 220 هزار از همدانی ها در پویش سلامت

غربالگری یک میلیون و 220 هزار از همدانی ها در پویش سلامت