مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 13:202023-12-02اقتصادي

فعالیت 95 درصد هنرمندان صنایع دستی کبودراهنگ در منزل


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ از فعالیت 950 نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته های مختلف صنایع دستی خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ از فعالیت 950 نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته های مختلف صنایع دستی خبر داد.

مهدی غلامی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان کبودراهنگ 950 نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند که از این تعداد، 650 هنرمند دارای مجوز کارت صنایع دستی هستند.

وی با بیان اینکه 95 درصد این هنرمندان در منازل خود در زمینه صنایع دستی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: تراش سنگ های قیمتی، قلم زنی، نقاشی روی سفال، معرق چوب، عروسک سازی، سرمه دوزی و چرم کاری از جمله هنرهای صنایع دستی فعال در این شهرستان به شمار می رود.

غلامی با اشاره به اینکه 60 نفر از هنرمندان کبودراهنگی در زمینه رشته قلم زنی فعالیت می کنند، تصریح کرد: رشته قلم زنی یکی از هنرهای صنایع دستی جدید و نوپا در شهرستان کبودراهنگ بوده که طی چهار و یا پنج سال گذشته در این شهرستان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولاً تولیدات قلم زنی هنرمندان این شهرستان که در منزل مشغول به فعالیت هستند، به صورت خانگی برای دوستان و آشنایان است، خاطرنشان کرد: هنرمندانی که به صورت کارگاهی و حرفه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 95 درصد هنرمندان صنایع دستی کبودراهنگ در منزل

فعالیت 95 درصد هنرمندان صنایع دستی کبودراهنگ در منزل