مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 15:552023-12-01اقتصادي

سهم هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه


معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: با اجرای طرح الزام داروخانه ها به ثبت شیرخشک در سامانه تیتک، قاچاق شیرخشک به خارج از زنجیره توزیع کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، زمانی معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو ، در خصوص طرح توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در سامانه تیتک، افزود: از 20 مهر 1402 که داروخانه ها ملزم به ثبت شدند، بیش از 3 میلیون استعلام موفق در سامانه تیتک ثبت شده و دقیقاً مشخص است که هر قوطی شیرخشک در چه داروخانه ای و در چه تاریخ و ساعتی و با چه کد ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: قبلاً با توجه به اینکه به شیرخشک یارانه تعلق می گرفت، احتمال خارج شدن از زنجیره وجود داشت و با اجرای این طرح از قاچاق معکوس شیرخشک جلوگیری شده است.

زمانی با بیان اینکه طبق مصوبه قانونی باید به هر نوزاد زیر دو سال 20 قوطی شیرخشک داده شود، افزود: قبلاً محدودیت هایی در توزیع وجود داشت که حالا این محدودیت ها نیز در حال برطرف شدن است.

وی در خصوص قطعی سامانه تیتک نیز گفت: ما برای هزار و 332 ژنریک دارو در همین سامانه جواب می گیریم و در 6 ماه اخیر قطعی های ما زیر 6 ساعت بوده است ولی با این حال در حال ارتقای زیرساخت ها هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه

سهم هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه