مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 19:352023-11-22دانش

تولید نوعی کاتالیست برای حذف آلاینده های شیمیایی در دانشگاه صنعتی سهند


محققان دانشگاه صنعتی سهند موفق به تولید نوع جدیدی از نانو کاتالیست ها برای حذف آلاینده های شیمیایی شدند که این نانوکاتالیست های نوری اکسیدنیکلِ سیاهِ تزیین شده با نانو مواد کربنی و اکسی هالیدهای بیسموت با 2 کاربرد مهم در تصفیه آب های آلوده و تولید متانول از دی اکسید کربن، - ایسنا/آذربایجان شرقی محققان دانشگاه صنعتی سهند موفق به تولید نوع جدیدی از نانو کاتالیست ها برای حذف آلاینده های شیمیایی شدند که این نانوکاتالیست های نوری اکسیدنیکلِ سیاهِ تزیین شده با نانو مواد کربنی و اکسی هالیدهای بیسموت با 2 کاربرد مهم در تصفیه آب های آلوده و تولید متانول از دی اکسید کربن، تولید شده است.

محمد حقیقی، مجری این طرح تحقیقاتی اظهار کرد: این نانوکاتالیست نوری پس از قرارگیری در محیط آلاینده، مولکول های آلاینده را جذب و سپس تحت تأثیر نور این مولکول ها را به گونه هایی بی ضرر و یا کم ضرر تبدیل می کند.

وی تشریح کرد: در اختراع حاضر، نانوکاتالیست نوری اکسید نیکل سیاه کامپوزیت شده با نانو مواد کربنی و اکسی هالید بیسموت توانست آنتی بیوتیک پرمصرف تتراسایکلین هیدروکلرید را در حدود 82 درصد حذف کند.

وی ادامه داد: آب های آلوده به آنتی بیوتیک ها یکی از معضلات بزرگ جامعه بشری در سراسر جهان محسوب می شود به طوری که حذف این نوع آلاینده ها از محیط زیست بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نوعی کاتالیست برای حذف آلاینده های شیمیایی در دانشگاه صنعتی سهند

تولید نوعی کاتالیست برای حذف آلاینده های شیمیایی در دانشگاه صنعتی سهند