مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 00:052023-11-30سياسي

باورهای اشتباه درباره «هفت سین»، «چهارشنبه سوری» و «سیزده به در»


مدیر اجرایی پرونده جهانی نوروز در یونسکو به مناسبت سالگرد ثبت جهانی این آیین باستانی به نام ایران و 11 کشور دیگر، مروری داشت بر گستره جغرافیایی نوروز، - باورهای اشتباه درباره هفت سین ، چهارشنبه سوری و سیزده به در مدیر اجرایی پرونده جهانی نوروز در یونسکو به مناسبت سالگرد ثبت جهانی این آیین باستانی به نام ایران و 11 کشور دیگر، مروری داشت بر گستره جغرافیایی نوروز، و درباره تعبیرها و باورهای اشتباه و رایجِ مربوط به سفره هفت سین ، چهارشنبه سوری و سیزده به در توضیحاتی داد.

جشن باستانی نوروز که نوید بهار و سرزندگی را می دهد، میراث جهانی ایران و 11 کشور است، که نخستین بار مهرماه سال 1388 از سوی ایران و شش کشور جمهوری آذربایجان، هند، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و ازبکستان در فهرست میراث ناملموس جهانی یونسکو ثبت شد.

در سال 1393 پنج کشور دیگر، افغانستان، عراق، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان عضویت در پرونده مشترک جهانی نوروز را درخواست کردند، که سرانجام دهم آذرماه 1395 با نهایی شدن پیوستن این پنج کشور جدید به پرونده، بار دیگر پرونده نوروز در فهرست میراث ناملموس جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سالگرد ثبت جهانی این پرونده مشترک جهانی، بهانه ای شد تا ایسنا درباره گستره جغرافیایی این میراث کهن و باورهایی که درباره نوروز وجود دارد، با شبان میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای اشتباه درباره «هفت سین»، «چهارشنبه سوری» و «سیزده به در»

باورهای اشتباه درباره «هفت سین»، «چهارشنبه سوری» و «سیزده به در»