مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-04اقتصادي

شعله های امید یک ایران در بزرگترین میدان گازی جهان+عکس


شاید در ابتدای کشف و راه اندازی میدان گازی پارس جنوبی، خیلی از ساکنان منطقه و سطح کشور متوجه تأثیر آن در زمینه بهبود اشتغال و رونق کسب و کار برای هموطنان نبودند، - خبرگزاری فارس- شهرستان عسلویه، آزاده حیدری نسب: 40 سال پیش مردم استان بوشهر و به ویژه ساکنان شهرستان های جنوبی، تنها راه درآمد و تأمین معاش خود را در صید و صیادی، کشاورزی، دامداری و سفرهای تجاری دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می دیدند.

بسیاری از جوانان استان برای اشتغال و تأمین معاش خانواده خود ناچار بودند درد غربت را به جان خریده و به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

در سال 1350 میدان نفتی گازی پارس جنوبی کشف شد و بهره برداری از آن در سال 1368 آغاز شد.

حجم ذخیره درجای گاز طبیعی میدان پارس جنوبی در حدود 51 تریلیون مترمکعب و ذخیره قابل برداشت آن 36 تریلیون مترمکعب برآورد می شد.

شاید در ابتدای کشف و راه اندازی این میدان گازی خیلی از ساکنان منطقه و سطح کشور متوجه تأثیر آن در زمینه بهبود اشتغال و رونق کسب و کار برای هموطنان نبودند، با تکمیل و توسعه روزافزون میدان گازی پارس جنوبی روز به روز بر شعله های امید و اشتیاق به زندگی در دل ساکنان منطقه عسلویه و شهرستان های جنوبی کشور دمیده شد و شاهد رونق اقتصادی زندگی و معیشت هموطنان، به ویژه مردم جنوب کشور هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعله های امید یک ایران در بزرگترین میدان گازی جهان+عکس

شعله های امید یک ایران در بزرگترین میدان گازی جهان+عکس