مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 10:552023-11-22پزشكي

آغاز واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین خوزستان علیه لمپی اسکین


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی خوزستان از آغاز واکسیناسیون رایگان علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین استان خبر داد.

- آغاز واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین خوزستان علیه "لمپی اسکین" ایسنا/خوزستان رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی خوزستان از آغاز واکسیناسیون رایگان علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین استان خبر داد.

محمد آنتیک چی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: واکسیناسیون دام های سنگین استان خوزستان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری، از اول آذرماه امسال آغاز شده است و به مدت 60 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می شود در این واکسیناسیون سراسری 350 هزار راس دام سنگین شامل گاومیش، گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند.

آنتیک چی بیان کرد: لمپی اسکین از جمله بیماری های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که با تشکیل ندول های جلدی در سطح بدن دام مشخص می شود و می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند.

وی افزود: انتقال بیماری لمپی اسکین بیشتر از طریق حشرات ناقل رخ می دهد و با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است، واکسیناسیون قبل از شروع این فصل ها ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین خوزستان علیه لمپی اسکین

آغاز واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین خوزستان علیه لمپی اسکین