مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 21:252023-12-12بين الملل

اردوکشی دریایی 40 کشور برای مقابله با عملیات یمن در دریای سرخ


همزمان با آغاز سومین ماه از دور تازه هجوم اشغالگران به غزه، باز شدن یک جبهه جدید در دریا، خارج از پیش بینی های این رژیم و متحدانش بود.

امروز و با افزایش حملات موشکی و پهپادی یمن و هشدار به کشتی های غیراسراییلی حامل محموله های رژیم صهیونیستی تحلیلگران .

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: اوایل جنگ اخیر در غزه و زمانی که انصارالله یمن به اسراییل در مورد عدم ورود به فاز حمله زمینی به غزه هشدار داد، خیلی ها این موضع را جدی نگرفتند، اما سه روز پس از شروع حمله زمینی، یمن با چند موشک و پهپاد، بندر و شهر ایلات در جنوبی ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف گرفت تا نشان دهد پای حرفش ایستاده است.

تهدید کشتی های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اراضی اشغالی و تسلط بر کشتی گلکسی لیدر طلیعه عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و  نگرانی اصلی ترین حامی و متحد رژیم اسراییل را به دنبال داشته است.

هفته پیش بود که جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی جو بایدن خبر داد آمریکا با کشورهای دیگر در حال مذاکره است و می کوشد آنها را به تشکیل یک نیروی دریایی بین المللی ترغیب کند تا به زعم آنها عبور ایمن کشتی ها در دریای سرخ تضمین شود.

در آخرین تحول اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که ایالات متحده در تلاش است 40 کشور را به این نیروی دریایی بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوکشی دریایی 40 کشور برای مقابله با عملیات یمن در دریای سرخ

اردوکشی دریایی 40 کشور برای مقابله با عملیات یمن در دریای سرخ