مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:302023-12-21اقتصادي

11 تالاب اقماری حوضه دریاچه ارومیه تثبیت و احیاء می شود


استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تثبیت و احیای 11 تالاب اقماری حوضه دریاچه ارومیه از مصوبات جلسه امروز ستاد استانی نجات این دریاچه بود.

- ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تثبیت و احیای 11 تالاب اقماری حوضه دریاچه ارومیه از مصوبات جلسه امروز ستاد استانی نجات این دریاچه بود.

محمدصادق معتمدیان،30 آذرماه در حاشیه جلسه ستاد استانی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر مدیریت احیای تالاب های اقماری دریاچه، اظهار کرد: با سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، در سال گذشته 87 میلیون مترمکعب تخصیص آب در این خصوص داشتیم که در احیای تالاب های اقماری تاثیرگذار بوده است.

معتمدیان با تاکید بر نظارت جدی به حقابه دریاچه ارومیه، افزود: وظایف دستگاه های متولی برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حقابه دریاچه ارومیه تعیین شده است.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه ملی نجات این دریاچه مبنی بر تدوین برنامه اجرایی وزارت نیرو برای رهاسازی آب، افزود: امسال زودتر از سال های گذشته، رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده است.

استاندار افزود: با آغاز رهاسازی آب از سد سیلوه به کانی سیب و سپس دریاچه ارومیه، دستگاه های متولی با نظارت بیشتر، از برداشت غیر مجاز آب در طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 تالاب اقماری حوضه دریاچه ارومیه تثبیت و احیاء می شود

11 تالاب اقماری حوضه دریاچه ارومیه تثبیت و احیاء می شود