مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 21:102023-11-22سياسي

یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود


مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: امروز یک سوم کل صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران حدود 18 میلیارد یورو در سال از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود.

- ایسنا/گیلان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: امروز یک سوم کل صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران حدود 18 میلیارد یورو در سال از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود.

حجت الله عبدالملکی امروز، اول آذرماه در مراسم معرفی محمدسجاد سیاهکار زاده به عنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی یک منطقه ویژه است و فعلا تنها منطقه آزاد فعال حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: بخش قابل ملاحظه ای از کالاهای اساسی کشور از جمله روغن از منطقه آزاد انزلی تامین می شود و صدها واحد تولیدی در این منطقه فعال است و بستر خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی بوده که البته بیش از این انتظار داریم.

وی تصریح کرد: 30 سال از ایجاد اولین مناطق آزاد در کشور می گذرد و در حال حاضر 97 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که از این تعداد 48 منطقه فعال هستند؛ 18 منطقه آزاد و 30 منطقه ویژه اقتصادی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود

یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود