مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:402023-11-25اقتصادي

افزایش 78 درصدی ورود پرونده به محاکم با اجرای قانون جدید چک


ییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در رابطه با تاثیر اصلاح قانون چک در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم گفت: با اجرای این قانون ورود پرونده به محاکم 78 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه؛ ربیع اله قربانی رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در رابطه با تاثیر اصلاح قانون چک در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اظهار کرد: صحبت های مطرح شده در رابطه با قانون جدید چک به این معنا نیست که این قانون تأثیر چندانی نداشته است و از لحاظ نوآوری ها کلاً بد و یا غیر کارآمد است، بلکه این قانون تأثیر چندانی در سیستم قضایی ایران با توجه به اهداف قانون گذار نداشته است، زیرا سبب کاهش مراجعه مردم به محاکم و کاهش تشکیل پرونده های قضایی نشده است.

وی ادامه داد: قانون گذار اهداف قانون جدید چک را در دو دسته تقسیم بندی کرده است؛ اول اینکه اهداف اقتصادی که سیاست گذاری آن با بانک مرکزی است و دوم اهداف قضایی که مسلماً متولی آن قوه قضاییه است.

 رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: از منظر مسائل اقتصادی، اینکه سخت گیری در صدور دسته چک توسط بانک ها به عمل آید و سعی شود در خود نظام بانکی با ضمانت اجرا یی از جمله مسدود کردن تمام حساب های صادرکننده چک بلامحل و نیز برای عامه مردم اعتماد به چک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 78 درصدی ورود پرونده به محاکم با اجرای قانون جدید چک

افزایش 78 درصدی ورود پرونده به محاکم با اجرای قانون جدید چک