مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-07سياسي

مشمولان جدید دریافت سهام عدالت چه کسانی هستند؟


اخبار حاکی از این است که حدود 3 میلیون و 900 هزار نفر که تا به حال سهام عدالت را دریافت نکرده بودند، به عنوان سهام دارانی در نهاد های حمایتی معتبر ثبت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، تسنیم نوشت: طرح توزیع سهام عدالت پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری در سال 1384، و موافقت ایشان با توزیع گسترده سهام شرکت های صدر اصل 44 قانون اساسی در آبان ماه سال 1384، توسط هیأت وزیران تصویب شد.

سپس، این موضوع به عنوان یکی از موضوعات اساسی و مورد توجه در مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به اجرا درآمد.

این طرح با هدف توزیع عادلانه و متوازن ثروت و سهام بین اقشار جامعه و افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی افراد اجرا می شود.

اجرای مرحله اول طرح توزیع سهام عدالت از سال 1385 با هدف تأمین عدالت اجتماعی و فقرزدایی و بر اساس آیین نامه مربوطه آغاز شد و پس از قطعیت یافتن مشمولین و طی دوره 10 ساله پرداخت اقساط در سال 1395 پایان یافت و درسال 1396صورتحساب برای سهامداران این طرح صادر شد.

در همین راستا راضیه ذوالنوریان، مدیر کل دفتر توسعه مردمی سازی واگذاری های سازمان خصوصی سازی با اشاره به تاریخچه روند واگذاری سهام عدالت در کشور، اظهار کرد: با توجه به تبصره (3) ماده (34) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی موضوع تکلیف و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشمولان جدید دریافت سهام عدالت چه کسانی هستند؟

مشمولان جدید دریافت سهام عدالت چه کسانی هستند؟