مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 08:502023-12-15اقتصادي

رشد بی سابقه صادرات نفت ایران به لطف حضور «بایدن» بود؟


نشریه آمریکایی فارین پالیسی یکشنبه 19 آذر، با استناد به آمار شرکت های ردیابی نفتکش ها اذعان کرده که روند صعودی صادرات نفت ایران از دوره ترامپ آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طبق آمار اوپک، خروج آمریکا از برجام موجب شد درآمد نفتی کشور از به کمتر از یک پنجم کاهش یافته و ایران با تورم 57 درصدی در سال پایانی دولت روحانی، بزرگترین تورم بعد از جنگ جهانی دوم را تجربه کند .

اما حال نشریه فارن پالیسی از بازگشت درآمد نفتی ایران به 42 میلیارد دلار در سال 2022 خبر داده که معادل درآمد نفتی ایران در سال اول اجرای برجام است در حالی که طبق اذعان کارشناسان مذاکرات بین دو ایران و آمریکا برای رفع تحریم به بن بست رسیده است.

این نشریه آمریکایی عنوان کرده که جمهوری خواهان می گویند بایدن اجازه افزایش صادرات نفت ایران را داده اما تحریم های گسترده زمان ترامپ همچنان پابرجاست.

رابرت مالی نماینده ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می گوید: ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که آنها اجرا می شوند.

طبق اذعان فارین پالیسی، بررسی گزارش شرکت های ردیابی نفتکش ها نشان می دهد که سازگاری ایران با تحریم ها و صادرات نفت ایران از همان دوران ترامپ صعودی شده و در پاییز 2020 نسبت به ابتدای همان سال بیش از دو برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بی سابقه صادرات نفت ایران به لطف حضور «بایدن» بود؟

رشد بی سابقه صادرات نفت ایران به لطف حضور «بایدن» بود؟