مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:302023-12-03بين الملل

عراق وارد عرصه ساخت پهپاد می شود


رییس سازمان صنایع جنگی عراق از ورود این کشور به عرصه تولید پهپادهای شناسایی از سال آینده میلادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی عاتی رییس سازمان صنایع جنگی عراق امروز (12 آذر) در گفت و گو با خبرنگاران از قصد این کشور برای ساخت پهپاد و دیگر سلاح های سنگین و سبک خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری الفرات نیوز، مصطفی عاتی گفت که سازمان تحت امر او قصد دارد به طور جدی کار بومی سازی صنایع نظامی را آغاز کند و در این راستا سال آینده قرار است دو کارخانه ساخت مهمات با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شود.

به گفته این مقام عراقی، به دلیل تقاضای زیاد بخش های مختلف نیروهای نظامی و امنیتی، ساخت پهپادهای شناسایی، ساخت انواع خمپاره و نارنجک، خودروهای زرهی، ابزارهای الکترونیکی، ارتباطات، دوربین های حرارتی و احیای توپخانه سنگین در دستور کار سازمان صنایع جنگی عراق در سال آینده است.

مصطفی عاتی در خصوص نوع پهپادهای مدنظر او گفت: این پهپادها صرفا کاربرای نظامی ندارند، بلکه قرار است در حوزه نظارت بر خطوط برق، تأسیسات نفتی و همچنین برای سم پاشی مزراع کشاورزی و نظارت بر مرزها از آن ها استفاده شود .

رییس سازمان صنایع جنگی عراق افزود: تلاش داریم فناوری لازم را از شرکت های متخصص در این حوزه به داخل در راستای بومی سازی آن انتقال دهیم که الب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق وارد عرصه ساخت پهپاد می شود

عراق وارد عرصه ساخت پهپاد می شود