مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 09:252023-11-25بين الملل

چالش ها و اصلاحات بازنشستگی در کشورهای مختلف


پیری سریع جمعیت در سال های اخیر در کنار مشکلات مالی در بسیاری از کشورها، چالشی جدی برای صندوق های بازنشستگی به ویژه در کشورهای پرجمعیت تر بوجود آورده و برخی از آنها برای خروج از این موقعیت به راهکارهایی همچون افزایش سن بازنشستگی دست می زنند.

- از سوی دیگر با توجه به اینکه در یک دوره طولانی به طور مداوم در بسیاری از جوامع، سطحی از افزایش امید به زندگی رخ داده که بیشتر از برآوردهای قبلی کارشناسان بوده، این مشکل تشدید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطالعات اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا پیش تر نشان داده است که ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان در برنامه های تامین اجتماعی خود با بحران های مالی رو به رو هستند.

برای مثال پیش بینی شده که کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) طی بازه زمانی 50 ساله تقریبا 50 درصد افزایش در سهم تولید ناخالص داخلی اختصاص یافته به مخارج بازنشستگی سالمندان را تجربه کنند، یعنی از 7.

4 درصد تولید ناخالص داخلی به 10.

8 درصد.

سالخوردگی جمعیت به طور گسترده به عنوان یکی از دلایل مهم این بحران های مالی شناخته می شود.

برنامه های اکثر کشورها بر اساس پرداخت هرچه زودتر ، تأمین مالی می شوند و بخش فزاینده ای از جمعیت بازنشسته می شوند و با افزایش سن جمعیت، مزایا را دریافت می کنند و همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش ها و اصلاحات بازنشستگی در کشورهای مختلف

چالش ها و اصلاحات بازنشستگی در کشورهای مختلف