مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-05سياسي

ابتکار دانشمندان ایرانی در ابداع یک بتن بادوام با کمترین آلایندگی


دکتر «علی اکبر غلام پور» و دکتر «مسعود صوفی» دانشمندان ایرانی «دانشگاه فلیندرز» و «دانشگاه ملبورن»، بتن بازیافت شده را با گرافین ادغام کرده اند تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در روند تولید بتن به حداقل برسانند.

- دکتر علی اکبر غلام پور و دکتر مسعود صوفی دانشمندان ایرانی دانشگاه فلیندرز و دانشگاه ملبورن ، بتن بازیافت شده را با گرافین ادغام کرده اند تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در روند تولید بتن به حداقل برسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از میراژ نیوز، در میان آوارهای به جامانده از زلزله، جنگ یا بلایای دیگر و با جایگزینی ساختمان ها و زیرساخت های قدیمی، کوه هایی از بتن باقی می مانند که اغلب به محل دفن زباله برده می شوند یا برای جاده سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

دانشمندان ایرانی دانشگاه فلیندرز (Flinders University) و دانشگاه ملبورن (The University of Melbourne) برای دستیابی به یک روش پایدارتر و افزودن ارزش بتن های شکسته قدیمی، در تلاش هستند تا سنگ دانه های درشت را به به یافت برسانند تا با استفاده از مقدار کمی گرافین بتوانند یک بتن قوی، بادوام و کارآمد تولید کنند.

دانشمندان می گویند که با کشف و استخراج کردن ذخایر جدید گرافین، روش جدید آنها هر روز بهتر می شود و در حالی که قیمت سیمان و سنگ دانه ها بالا می رود، قیمت ماده خام این روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار دانشمندان ایرانی در ابداع یک بتن بادوام با کمترین آلایندگی

ابتکار دانشمندان ایرانی در ابداع یک بتن بادوام با کمترین آلایندگی