مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:202023-11-26سياسي

چاره کار افغانستانی های مهاجر در ایران چیست؟


ورود هزاران مهاجر افغانستانی جدید به ایران باعث طرح دیدگاه های متعارضی در حوزه های سیاسی و اجتماعی شده است؛ از دید برخی باید بیشتر این مهاجران اخراج شوند و گروهی بر ساماندهی تاکید دارند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: حضور مهاجران افغانستانی در ایران که بعد از روی کار آمدن طالبان روند آن به شکلی ملموس دچار تغییر شده، واکنش های متعدد و متفاوتی به همراه داشته و در زمره موضوع های حساسیت برانگیز برای جامعه قرار گرفته است.

پرسش های مطرح در این زمینه باعث شده تا پژوهشگران ایرنا در سلسله گزارش هایی پاسخ های کارشناسان سیاسی و فعالان اجتماعی را در این زمینه جویا شوند.

در این گزارش  نوذر شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و نماینده سابق مجلس و نیز  رزگار سلیمی کارشناس حوزه مهاجرت اندیشکده دیاران  پاسخگوی پرسش هایی درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران شده اند.

شرح این پرسش وپاسخ ها را در ادامه می خوانید: مهاجرت افغانستانی ها به ایران؛ روندی قدیمی که احتمالا در آینده هم ادامه خواهد داشت در ماه های گذشته نگاه بسیاری از رسانه ها و مردم به موضوع حضور مهاجران افغانستانی در شهرهای ایران دوخته شده است.

آیا این حضور واقعا تشدید شده یا تصویری است که رسانه ها ارائه می دهند؟ به گفته نوذر شفیعی، مهاجرت از افغانستان به سمت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره کار افغانستانی های مهاجر در ایران چیست؟

چاره کار افغانستانی های مهاجر در ایران چیست؟