مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 15:302023-11-29اقتصادي

درآمد مالیاتی ایران نصف کشور های همسایه


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شواهد نشان می دهد که سیستم مالیات ستانی در کشور با تحول جدی مواجه است و باید هرچه سریع تر از نظام مالیاتی ممیزمحور به سمت نظام مالیاتی سامانه محور حرکت کنیم؛ - کارشناس اقتصادی معافیت های غیرضروری مالیاتی را از مشکلات نظام مالیاتی ایران عنوان کرد و گفت: میزان درآمد مالیاتی کشور نسبت به تولید ناخالص ملی در مقایسه با کشور های توسعه یافته حدود یک سوم است حتی در مقایسه با برخی کشور های همسایه، این نسبت حدود یک دوم است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شواهد نشان می دهد که سیستم مالیات ستانی در کشور با تحول جدی مواجه است و باید هرچه سریع تر از نظام مالیاتی ممیزمحور به سمت نظام مالیاتی سامانه محور حرکت کنیم؛ مقدمات این کار در دولت سیزدهم به اجرا در آمد و در سالیان اخیر بخشی از مسیر نیز پیموده شد.

از سال آینده نیز با استقرار کامل سامانه مودیان و اصلاح برخی از معافیت های غیرضروری در اقتصاد ایران، به سمت اصلاح واقعی نظام مالیاتی و حرکت به سمت تحقق بودجه بدون نفت در بودجه 1403 خواهیم رفت.

در همین راستا نیز یکی از مهم ترین اقدامات دولت در سال 1403، اجرایی شدن سامانه مودیان به شکل کامل خواهد بود، سامانه ی مورد بحث، تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور، با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، عدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد مالیاتی ایران نصف کشور های همسایه

درآمد مالیاتی ایران نصف کشور های همسایه