مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 19:302023-12-04بين الملل

امضای قرارداد رآکتورهای پیشرفته میان امارات و شرکت هسته ای بیل گیتس


شرکت راکتور هسته ای پیشرفته بیل گیتس و شرکت هسته ای دولتی امارات، امروز از توافق برای بررسی و مطالعه توسعه احتمالی رآکتورهای پیشرفته در امارات و خارج از این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت راکتور هسته ای پیشرفته بیل گیتس به نام TerraPower LLC و شرکت هسته ای دولتی امارات (ENEC) امروز از توافق برای بررسی و مطالعه توسعه احتمالی رآکتورهای پیشرفته در امارات و خارج از این کشور خبر دادند.

این یادداشت تفاهم در حالی به امضا رسید که امارات تلاش می کند تا ظرفیت انرژی هسته ای خود را گسترش دهد و به تعهد خود در کنفرانس تغییرات آب وهوایی در دبی عمل کند؛ امارت و 20 کشور در این کنفرانس، متعهد شدند برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی استفاده از هسته ای را در این دهه  سه برابر کنند.

محمد الحمادی، مدیرعامل شرکت هسته ای دولتی امارات در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: برای امارات، ما به دنبال آینده ای با الکترون ها و مولکول های پاک هستیم که توسط راکتورهای پیشرفته به واقعیت تبدیل می شوند.

کریس لوسک، رییس و مدیرعامل TerraPower نیز گفت: ارائه فناوری های هسته ای پیشرفته به بازار برای دستیابی به اهداف کربن زدایی جهانی بسیار اهمیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قرارداد رآکتورهای پیشرفته میان امارات و شرکت هسته ای بیل گیتس

امضای قرارداد رآکتورهای پیشرفته میان امارات و شرکت هسته ای بیل گیتس