مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-09پزشكي

690 هزار کرمانشاهی غربالگری شدند


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری 690 هزار کرمانشاهی در طرح سنجش فشار خون بالا و 438 هزار نفر در طرح غربالگری دیابت خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری 690 هزار کرمانشاهی در طرح سنجش فشار خون بالا و 438 هزار نفر در طرح غربالگری دیابت خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا از 20 آبان، گفت: اجرای این طرح تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح تمام افراد بالای 18 سال در زمینه فشار خون بالا و تمام افراد بالای 40 سال استان در زمینه دیابت غربالگری می شوند.

در این بین افراد بین 18 تا 40 سال که چاق بوده یا اضافه وزن دارند و نیز افرادی که سابقه ابتلا به دیابت را در بستگان درجه یک خود داشته و یا کم تحرک هستند و نیز زنانی که سابقه ابتلا به دیابت بارداری دارند نیز مشمول انجام غربالگری دیابت می شوند.

وی یادآور شد: افراد کم تحرک افرادی هستند که در طول هفته کمتر از 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت غربالگری دیابت و فشار خون بالا، گفت: فشار خون و دیابت ریسک فاکتور ابتلا به بیماریهای خطرناکی مانند نارسایی کلیه، سکته قلبی، بیماری های چشمی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

690 هزار کرمانشاهی غربالگری شدند

690 هزار کرمانشاهی غربالگری شدند