مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 21:452023-11-26بين الملل

استعفای سه مقام ارشد اطلاعاتی در کره جنوبی


دفتر رییس جمهور کره جنوبی از استعفای رییس سازمان اطلاعات این کشور و پذیرش استعفای وی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر یون سوک یول ، رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، استعفای رییس سازمان اطلاعات ملی این کشور و دو معاون او را پذیرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، دفتر رییس جمهور کره جنوبی دلیل استعفای این مقامهای اطلاعاتی را مشخص نکرد اما رسانه های داخلی این کشور گزارش دادند تغییرات قبلی در مقامات این سازمان با مناقشات و اختلافاتی همراه بوده است.

کیم کیو-هیون ، دیپلمات پرسابقه و مسلط بر امور آمریکا و کره شمالی بعد از شروع ریاست جمهوری یون سوک یول در ماه مه 2022 به ریاست سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی رسید.

دفتر رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، او بعد از استعفای این سه نفر، دو مقام این سازمان را بلافاصله به عنوان معاونان جدید منصوب کرد اما هنوز مدیر جدید سازمان که باید فرآیند تایید در پارلمان را طی کند معرفی نکرده است.

دفتر رییس جمهور کره جنوبی در بیانیه ای نوشت: کیم در مقام مدیر سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی تلاش کرد در جریان تغییرات دولتی مجددا جایگاه این سازمان را به عنوان اصلی ترین سازمان اطلاعاتی-امنیتی کشورش تحکیم کند و یک نظام را برای همکاری با سازمان های اطلاعاتی کشورهای دوست برقرار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعفای سه مقام ارشد اطلاعاتی در کره جنوبی

استعفای سه مقام ارشد اطلاعاتی در کره جنوبی