مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 16:402023-11-22اقتصادي

هشدار سازمان بازرسی به بانک مهر ایران /اخذ سپرده به عنوان وثیقه تسهیلات ممنوع است


معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط این بانک هشدار داد.

- معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط این بانک هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ستار شیرعالی با اشاره به ارائه تسهیلات قرض الحسنه تحت عنوان صندوق حمایتی فرد حقیقی در بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارسال نامه هشداری به مدیرعامل این بانک خبر داد و گفت: مطابق با بند 2 بخشنامه 23 اسفندماه 1400 بانک مرکزی اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بند 3 این بخشنامه تاکید شده چنانچه بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی در راستای بخشنامه مورخ نهم تیرماه 1399 قبل از اعطای تسهیلات و منوط به توافق بانک اقدام به اخذ وثیقه نقدی در قالب سپرده سرمایه گذاری کرده، پرداخت سود علی الحساب به سپرده مذکور معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده مشابه سپرده هایی که وثیقه تسهیلات نیست، الزامی است و پرداخت سود کمتر از نرخ سود متناظر با دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان بازرسی به بانک مهر ایران /اخذ سپرده به عنوان وثیقه تسهیلات ممنوع است

هشدار سازمان بازرسی به بانک مهر ایران /اخذ سپرده به عنوان وثیقه تسهیلات ممنوع است