مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 16:552023-12-17بين الملل

توقف بیش از نیمی از حمل ونقل کانتیری جهان در دریای سرخ


توقف فعالیت 4 غول کشتیرانی جهان در دریای سرخ از بیم حملات یمنی ها معادل 53 درصد حمل ونقل کانتیری جهان است که بحران جدیدی برای اقتصاد جهان به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، هزاران مایل دورتر از غزه، در آب های دریای سرخ اتفاق هایی در جریان است که می تواند دامنه جنگ میان اسراییل و حماس را از نوار باریک غزه به کل جهان بکشاند و پیامدهایی برای اقتصاد جهان داشته باشد.

به نوشته هفته نامه اقتصادی اکونومیست، از 15 دسامبر تاکنون یعنی تنها در عرض 2 روز، 4 غول کشتیرانی جهان فعالیت در دریای سرخ را متوقف کردند که اینها 53 درصد حمل و نقل کانتینری جهان را به خود اختصاص داده اند.

با بسته شدن طولانی مدت مسیر سوئز، کشتی ها به سمت آفریقا تغییر مسیر می دهند که هزینه های تجارت جهان را به علت زمان بر بودن و بالا رفتن حق بیمه افزایش می دهد.

به گِل نشستن کشتی اِوِر گیون در سال 2021 که مسدودی 6 روز کانال سوئز را به دنبال داشت، بحران زنجیره تامین جهانی پس از کرونا را تشدید کرد.

اگر این شرایط در این دریا که یک سوم عرضه جهانی نفت از طریق ان انجام می شود، ادامه یابد، هزینه های اقتصادی در جهان به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

شرکت های مرسک و هاپاگ لوید در روز جمعه و شرکت های کشترانی مدیترانه(MSC) و CMA CGM روز شنبه این تصمیم را اعلام کردند و پیش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف بیش از نیمی از حمل ونقل کانتیری جهان در دریای سرخ

توقف بیش از نیمی از حمل ونقل کانتیری جهان در دریای سرخ