مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 14:302023-11-30بين الملل

هنری کیسینجر؛ مبدع ماشین جنگی آمریکا یا محصول آن؟


درباره هنری کیسینجر همواره این پرسش مد نظر بوده که او را بایستی یکی از بنیان گذاران اصلی ماشین جنگی آمریکا قلمداد کرد یا محصول آن.

گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم- هنری کیسینجر که یکی از مهم ترین و جنجالی ترین دیپلمات های آمریکا و قرن بیستم محسوب می شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، او در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد به عنوان وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت کرد و بعد از خروج از دولت آمریکا در سال 1977 همچنان نظراتش در عرصه سیاست خارجی آمریکا مهم تلقی می شد.

  از نظر برخی از زندگی نامه نویسان، کیسینجر در قد و قامت جورج کنان ، نویسنده اصلی استراتژی موفقیت آمیز مهار جنگ سرد آمریکا، و همچنین با دیگر معماران سیستم جهانی پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد.

او یکی از نظریه پردازان واقع گرایی در عرصه سیاست محسوب می شود و بر مبنای همین دیدگاه به تعامل با دنیا بر اساس آنچه سیاست واقعی خوانده می شد (به جای ایده های اخلاقی) اعتقاد داشت: دیدگاهی که پیشبرد منافع آمریکا را صرفنظر از نتایج و فجایع آن برای دیگر نقاط دنیا در اولویت قرار می داد.

بر همین اساس است که کیسینجر با نقش آفرینی در بمباران کامبوج در دوران جنگ ویتنام، حمایت از نسل کشی پاکستان در بنگلادش و چراغ سبز به دیکتاتوری آرژانتین در جنگ کثیف علیه مخالفان آن کشور به ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنری کیسینجر؛ مبدع ماشین جنگی آمریکا یا محصول آن؟

هنری کیسینجر؛ مبدع ماشین جنگی آمریکا یا محصول آن؟