مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:072023-12-18سياسي

«شهید مفتح» عالمی که راه حل معضلات جامعه را وحدت حوزه و دانشگاه می دانست+عکس


آیت الله دکتر مفتح عقیده داشت که اگر چه حوزه و دانشگاه هر یک اهداف، برنامه ها و کارکردهای خود را دارند ولی می توانند با نگرشی توأم با احترام و اعتماد متقابل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس امروز 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح است که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در این روز توسط اعضای گروهک فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران مظلومانه به شهادت رسید و این آغازی شد برای ارتباط بهتر دو نهاد علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه.

تحصیل همزمان در حوزه علمیه و دانشگاه و اخذ مدرک دکتری آیت الله دکتر محمد مفتح متولد سال 1307 در فامنین همدان است، او تحصیلات حوزوی را در محضر علمایی چون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی در قم آغاز کرد و همزمان در دانشگاه در رشته فلسفه مشغول تحصیل شد و مدرک دکتری خود را در این رشته از دانشگاه تهران اخذ کرد.

او در سال های مبارزات پیش از انقلاب اسلامی در مدارس، دانشگاه، حوزه و مساجد به روشنگری می پرداخت و مسجد الجواد و مسجد قبا مرکز فعالیت های انقلابی او بود، سال 1347 به دلیل نشر تفکر انقلابی و انتقال آن به دانش آموزان از آموزش و پرورش اخراج و به جنوب کشور تبعید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شهید مفتح» عالمی که راه حل معضلات جامعه را وحدت حوزه و دانشگاه می دانست+عکس

«شهید مفتح» عالمی که راه حل معضلات جامعه را وحدت حوزه و دانشگاه می دانست+عکس